مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/02/06 01:44:17
کد خبر: 4637

اراده دولت و خیرین بر حل مسئله ساخت و تجهیز مدارس باکیفیت و استاندارد

خان محمدی در نشست مشترک هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز و مدیران کل ستادی و استانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اراده دولت و خیرین بر حل مسئله ساخت و تجهیز مدارس باکیفیت و استاندارد است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان، در نشست مشترک هیات مدیره جامعه خیرین  مدرسه ساز کشور و مدیران کل ستادی و استانی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه خیرین شریک راهبردی دولت هستند، اظهار داشت: خیرین همیشه و در همه حال کمک نهضت بزرگ مدرسه سازی بوده و هستند.

خان محمدی با اشاره به فرمایش رهبری درخصوص اینکه خیرین مدرسه ساز، پیشران ایران قوی هستند، افزود: اراده دولت و خیرین بر حل مسئله ساخت و تجهیز مدارس باکیفیت و استاندارد در کشور است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه به لطف خداوند متعال مدیران ستادی و استانی ما از عاشقان مدرسه سازی هستند، اذعان داشت: در این نهضت بزرگ حاج قاسم عزیز الگوی ماست، ایشان هیچ وقت عبارت نمی توانیم را در بیاناتشان به کار نمی بردند و یاس و ناامیدی در برابر ناملایمات در مسیر زندگی و حرفه ای ایشان دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ درگذر است و این زمان و فرصت مغتنم را از دست ندهید، افزود: ما باید در مسئله حرفه ای خودمان خستگی ناپذیر و همواره آماده و رو به جلو حرکت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: راهبردها را مستمر بررسی کنید و در این فرایند، نواقص احتمالی در مسیر را مرتفع کنید.

خان محمدی با اشاره به اینکه مهم ترین محور توسعه ادارات کل استانها منابع انسانی است، عنوان کرد: حمایت و راهبری مجموعه و توجه لازم به همکاران در کنار امر خطیر مدرسه سازی ظرافت بسیاری می طلبد، همچنین در همه ی ارکان مراقبت کنید تا تزلزل و خللی در مسیر کارتان ایجاد نشود.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم دقت در اجرا و کیفیت بخشی کارها، تصریح کرد: در رعایت عدالت و هزینه کرد اعتبارات نهایت دقت و توجه به جزئیات را به عمل آورید.

وی ادامه داد: ضمن دقت و مدیریت صحیح منابع مالی به هیچ‌ وجه نباید از کیفیت و استاندارد مواد اولیه و مصالح به کار رفته در فرایند ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی کم شود.

خان محمدی با بیان اینکه مسئله اول هر استان باید مسئله مدرسه سازی باشد، تاکید کرد: از تمام ظرفیت ها در استانها کمک بگیرید، از ارتباط و تعامل مناسب با استانداران و کمک گرفتن از سایر نهاد ها در این مسیر با عظمت و سراسر زیبایی مدرسه سازی غافل نشوید.

وی با تاکید بر انتشار طعم شیرین خدمت مدرسه سازی در استان، ادامه داد: حضور در رسانه ملی، خبرگزاری های استانی، برنامه های زنده رادیویی و تلوزیونی صداوسیمای استان را در برنامه هایتان داشته باشید.

معاون وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم با اشاره به تحول در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، یادآور شد: به کارگیری دانش آموز، خانواده ها، خیرین، در اجرای برنامه ها و در بیان و ارائه نیازهای دانش آموزان نقش محوری داشته باشند و آن فضا باید مملو از احساسات باشد.

وی افزود: جشنواره بین المللی خیرین دارای تنوع برنامه باشد و همچنین به جزئیات و ظرافت کار توجه ویژه شود.

خان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی دلها برای خدا شد، تمام مخلوقات آسمان و زمین سرباز راه شما می شود و گره ها و مشکلات مسیر به طور معجزه آسایی حل و فصل می شود.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیات مدیره در خصوص جشنواره خیرین مدرسه ساز، نشست ایرانیان خیر خارج از کشور ، نشست مشترک روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز کشور مطالبی ایراد نمودند.


اشتراک گذاری